Jongens van nipkow media

DE BEELDDENKER

Zijn fascinatie voor de camera bestond al voor hij kon lopen. In groep acht van de basisschool, maakte hij de schoolkrant. Hij kocht nooit verjaardagskaarten, maar ontwierp en printte ze zelf. Tristan Hoogendoorn, eigenaar van Jongens van Nipkow Media, is verantwoordelijk voor de vormgeving en DTP van Gezien in de Hoeksche Waard Offline. Maar hij doet nog zoveel meer.

nipkow_media

Creatieve verhalenverteller

Jongens van Nipkow Media is een grafisch ontwerpbureau met een extra specialisatie, namelijk videoproducties. Tristan denkt mee met de klant, onderzoekt samen met de klant welke boodschap of welk verhaal er gecommuniceerd moet worden en vertaalt dit naar de juiste reclame-uiting, passend bij de doelgroep. ‘Wanneer niet alleen mijn klant, maar vooral de klanten van mijn klant tevreden zijn, heb ik mijn doel bereikt.’

Hij filmt

Voor het maken van een bedrijfsfilm gaat Tristan met de klant om tafel om diens missie, visie, product of dienst in kaart te brengen om zo de kern van de boodschap helder te krijgen en te vertalen naar een passend verhaal. Bovendien verzorgt Jongens van Nipkow evenement-registraties, animaties, aftermovies, instructie-videos en tv-commercials. ‘Tijdens grotere evenementen werk ik samen met meerdere licht-, geluids, en cameramensen.’

Hij ontwerpt

Tristan zet bedrijven op de kaart. Hij ontwerpt huisstijlen, logo’s, visitekaartjes, folders, nieuws- brieven, websites en beursstands.

Hij creëert

Tristan helpt zijn klant een sterk imago neer te zetten, waarbij hij uitgaat van de wensen van zijn klant én die van de consument/afnemer. ‘De communicatie vanuit een onderneming moet naadloos aansluiten op de wensen van haar klant. Het beeld dat de consument heeft van een bedrijf of organisatie wordt positief beïnvloed door een sterke huisstijl en slimme reclame-uitingen.’

jongens_van_nipkow_media

De mens als inspiratiebron

Zijn inspiratie haalt Tristan uit de natuur, ruïnes en vakanties naar minder bekende bestemmingen. Echter, de mens en zijn gedragingen vormen zijn grootste inspiratiebron. ‘Ik kan enorm genieten van het observeren van mensen. Zo kan ik me urenlang vermaken op de parkeerplaats van Ikea.’

Om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen binnen zijn vakgebied, kijkt Tristan regelmatig films en dan vooral naar de graphics (special effects).‘Tegenwoordig is een groot deel van een film geanimeerd. Een hoofd of arm is meestal het enige wat echt gefilmd is, de rest bestaat uit animaties. Eigenlijk vind ik dit best zonde, het doet afbreuk aan het filmvak.’

Van folder tot bedrijfsfilm

Jongens van Nipkow is een jong en onder- nemend bedrijf dat een grote diversiteit aan opdrachten kent. Van het ontwerpen van een visitekaartje, logo of flyer tot Desk Top Publishing (het zetten van tekst), het vormgeven van websites en het maken van een bedrijfsvideo of tv-commercial. ‘Afhankelijk van de wensen van de klant filmen we in de studio of op locatie, waarbij we het kantoor van de klant, met behulp van bijvoorbeeld greenscreens, ombouwen tot een complete televisiestudio.’ Bovendien legt Jongens van Nipkow bijzondere gelegenheden vast op film, zoals trouwerijen, jubilea of familiefeesten.

Een rond beeldscherm

Tristan is een creatieve gadget-freak, die van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt. Hij kan snel schakelen en houdt van een uitdaging. Zijn grote kracht ligt in het omdenken. Dit heeft hij geleerd tijdens zijn opleiding, toen hij een website moest maken voor een rond beeldscherm. Tristan geniet van de vakkennis die hij ‘onderweg’ meekrijgt en probeert deze kennis volledig te doorgronden. Kennis opdoen en doorgeven, dat is zijn missie. En vooral; nieuwsgierig zijn en blijven.

jongens_van_nipkow_media
By |2018-08-05T22:05:17+00:00juli 2018|Tags: |